Retourneren (zichttermijn/herroepingsrecht)

Wij doen onze uiterste best om de informatie in onze webshop zo duidelijk mogelijk over te brengen en zo een goed beeld te geven van onze producten. Wanneer u twijfels heeft over een product, staan wij u graag te woord om uw vragen te beantwoorden. Wij hopen dan ook dat de producten die u bij ons besteld aan alle verwachtingen voldoen.

Mocht u toch niet tevreden zijn over uw aankoop, dan kunt u producten die niet zijn uitgesloten van het herroepingsrecht binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. U moet uw retour wel eerst aanmelden en wachten op bevestiging. U bent niet verplicht om een reden voor retour op te geven, maar als het iets is waar we andere klanten mee zouden kunnen helpen (bijvoorbeeld als u vindt dat het product in het echt er anders uitziet dan u had verwacht), dan zouden wij het heel erg waarderen als u het ons zou willen laten weten.

Als we na de zichttermijn van 14 dagen na ontvangst geen bericht hebben gehad dat u uw bestelling wenst te retourneren, dan gaan we er van uit dat u tevreden bent over uw bestelling en is de koop een feit.

Hoe werkt het?

  • Laat binnen 14 dagen na ontvangst aan ons weten dat u uw bestelling (of een deel daarvan) wilt retourneren.
    • Het makkelijkste is om onze orderbevestiging te beantwoorden en daarin aan te geven welk deel van de order u wenst terug te sturen. Maar u mag natuurlijk ook het formulier voor herroeping gebruiken of op een andere manier contact met ons opnemen. Vermeldt daarbij uw naam, het ordernummer, het product waar het om gaat, het aantal en eventueel de reden.
  • Wacht met terugsturen tot u van ons een bevestiging heeft ontvangen.
    • Een groot deel van ons aanbod is uitgesloten van het herroepingsrecht. Om teleurstelling en extra kosten voor zowel u als ons te vermijden beoordelen wij daarom eerst of het product/ de bestelling in aanmerking komt om terug te sturen. Binnen 2 werkdagen krijgt u van ons een bevestiging met daarin uitleg over het bedrag dat u van ons vergoed krijgt en de retourinstructies.
  • Zorg er voor dat uw retour binnen 14 dagen na ontvangst van de retourbevestiging bij ons binnen is.
    • Het product dient onbeschadigd, inclusief alle geleverde toebehoren (en indien mogelijk onbeschadigde verpakking) en voorzien van retourformulier of factuur bij ons afgeleverd te worden. U kunt het zelf bij ons afgeven, maar u mag het natuurlijk ook opsturen. Zorg er, zeker bij verzenden, in ieder geval voor dat het product goed verpakt is (d.w.z. niet kan bewegen tijdens transport en beschermd is tegen stoten). Tip: Hergebruik het verpakkingsmateriaal waarmee het naar u verzonden is.
  • Nadat het product in originele staat bij ons is aangekomen, wordt het vergoedbare deel van het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op uw rekening gestort.

Hoe zit het met kosten, vergoedingen en andere regels?

  • De geretourneerde producten worden, indien niet uitgesloten van het herroepingsrecht, volledig vergoed, mits onbeschadigd en voorzien van alle toebehoren.
    • Wanneer u de volledige bestelling wilt herroepen, wordt het factuurbedrag vergoed (inclusief verzendkosten die vermeld staan op de factuur).
    • Wanneer u een gedeelte van de bestelling wilt herroepen, worden alleen de te herroepen producten vergoed.
    • De vergoeding kan nooit meer zijn dan u betaald heeft. 
    • Indien de producten beschadigd bij ons terugkomen, dan houden wij de waardevermindering in (afhankelijk van verkoopbaarheid). Dit geldt ook voor schade ontstaan tijdens vervoer.
  • Het terugzenden van geleverde producten komt voor rekening van de koper.
    • Het is voor ons lastig om hier de exacte kosten voor te vermelden, aangezien dat onder andere afhangt van de afmetingen en inhoud van de retourzending. Als indicatie kunnen wij alleen zeggen dat wij binnen Nederland zelf verzenden met PostNL en indien u uw retourzending ook bij PostNL aanbiedt, dit waarschijnlijk voor hetzelfde tarief zal zijn. Maar iedere vervoerder hanteert eigen tarieven.
    • U bent vrij om te kiezen welke vervoerder uw voorkeur heeft. Wij adviseren om vooraf naar de tarieven en voorwaarden van de diverse vervoerders te kijken en daar de meest gunstige keuze in te maken.
  • Problemen met de retourverzending/vervoerder (bijvoorbeeld schade of vermissing) zijn voor risico van de klant.
    • De meeste van onze producten zijn kwetsbaar. Zorg er voor dat het product goed beschermd verpakt is (d.w.z. niet kan bewegen tijdens transport en beschermd is tegen stoten). Hergebruik bijvoorbeeld verpakkingsmateriaal waarmee het naar u verzonden is. Bij schade door verzenden zijn wij niet verantwoordelijk en hoeven wij niet meer het volledige bedrag te vergoeden. Controleer vooraf bij de vervoerder of zij u hier in tegemoet kunnen komen.
    • Wanneer uw pakket bij de vervoerder kwijt raakt, maar u toont uiterlijk de 14de dag na ontvangst van onze retourbevestiging aan, dat u het binnen de inlevertermijn van 14 dagen aan de vervoerder heeft overgedragen, dan zullen wij u verlengtijd geven. U krijgt dan nogmaals 14 dagen retourtijd, zodat u uw vervoerder kunt aanmanen het pakket alsnog af te leveren. Is het retourpakket dan nog niet in ons bezit, dan vervalt het recht op restitutie. Controleer vooraf bij uw vervoerder of zij hier een vergoeding voor geven. Aantonen kan door middel van een track&trace code of inleverbewijs. Bewaar uw verzendbewijs daarom goed.
  • Een groot deel van ons aanbod wordt speciaal voor u samengesteld, gevuld of gepersonaliseerd en is daardoor uitgesloten van het herroepingsrecht. Dit kunnen wij niet vergoeden.
    • In sommige gevallen willen wij echter wel een uitzondering maken. Voor enkele producten geldt bijvoorbeeld, dat het personaliseren alleen bestaat uit een bijgevoegde kaart met eigen tekst. In dat geval, zou het basisartikel (bijvoorbeeld een sleutelhanger of knuffeldier) mogelijk wel geretourneerd kunnen worden. Omdat de verkoopprijs onderdeel is van een samenstelling (waar arbeid en korting in verwerkt is), kan het zijn, dat de vergoeding voor het artikel anders is dan de losse verkoopprijs in de webshop. Wij behouden ons het recht voor om in dit geval de hoogte van de vergoeding te bepalen. De verkoopprijzen van de losse producten in de webshop ontlenen hier geen rechten aan. Het bedrag dat voor vergoeding in aanmerking komt, is per samenstelling verschillend en dit berekenen wij voor u op het moment dat u te kennen geeft dit product te willen retourneren. Mocht u hier voorafgaand aan uw aankoop over twijfelen, dan mag u daar natuurlijk naar informeren.
  • Ongefrankeerde of te laag gefrankeerde pakketten worden niet aangenomen, maar gaan terug naar afzender.
  • Onaangekondigde retouren worden niet in behandeling genomen.

Welke producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht?

Een groot deel van ons aanbod wordt speciaal voor u samengesteld, gevuld of gepersonaliseerd en is daardoor uitgesloten van het herroepingsrecht. Dit kunnen wij niet terugnemen en vergoeden. Wij proberen een zo duidelijk mogelijk overzicht te geven van de producten die zijn uitgesloten van het herroepingsrecht, maar mocht u hier voorafgaand aan uw aankoop over twijfelen, dan mag u daar natuurlijk altijd naar informeren.

Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn producten:

  • die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
    • Bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend:
      • Het klinkt misschien heel voor de hand liggend, maar we moeten het toch vermelden. Heel simpel gezegd zijn dit alle kant-en-klare bedankjes. Ook al staan ze als product in de webshop, ieder bedankje is maatwerk. Ze worden stuk voor stuk met de hand samengesteld en daarbij worden artikelen voor bedrukt of op maat gemaakt aan de hand van uw voorkeuren.
      • Alle bedrukte producten. Wij bedrukken de producten alleen op aanvraag en met een opdruk naar keuze.
      • Ook andere producten die aangepast of op maat gemaakt moeten worden vallen hieronder.
  • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    • Bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend:
      • Alles wat gepersonaliseerd is. Dit kan met een naam of datum zijn, maar ook met een eigen tekst, spreuk of afbeelding.
      • Alles waar een eigen afbeelding in verwerkt is.
      • Wederom bijna alle bedankjes, maar ook (maar niet uitsluitend) bedrukte kaartjes en etiketten.
  • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    • Bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend:
      • Alle suikers. Wij hanteren zelf een strenge voedselhygiëne, maar wij kunnen niet instaan voor voeding (suikers) die door een consument teruggestuurd worden. Uit bescherming van onze klanten nemen wij dit daarom niet retour.
      • Alle voedselveilige producten waar iets in heeft gezeten. Wij bieden een groot aanbod “containers”. Onder andere potjes, doosjes en zakjes die geschikt zijn voor voedsel (suikers). Klanten (vooral met allergieën) rekenen er op, dat wij de juiste allergeneninformatie verstrekken en voedselveilige producten leveren. Wanneer wij het vermoeden hebben dat er iets in heeft gezeten (bijvoorbeeld een snoepje), kunnen wij het niet meer hergebruiken. Wij kunnen dan namelijk niet garanderen of en welke sporen van allergenen er in de container aanwezig zijn. Dan vervalt hiervoor het recht van herroeping. Voor containers die duidelijk ongebruikt zijn, geldt het herroepingsrecht uiteraard wel. Indien u twijfelt, informeer dan even bij ons hoe het voor uw bestelling zit.
  • die snel kunnen bederven of verouderen;
    • Bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend:
      • Daar zijn ze weer: de suikers.

 

Download hier uw formulier voor herroeping (BW22.1) als PDF bestand

 

© 2011 - 2024 bedankjes-webshop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel